Sajtóközlemény - 2013. május 23.

Komplex természettudományos labort alakítanak ki a Lévayban, lassan egy hónapja hogy elindult a projekt a 2013. április 29-én tartott nyitórendezvénnyel!

2013. április 29-én délután ünnepélyes keretek között került megrendezésre a „Csorba György Komplex Természettudományos Laboratóriumi Központ” című projekt nyitórendezvénye. Ezzel hivatalosan is elkezdődött a projekt megvalósítása, melynek 315 250 000 forintos összköltségére 100%-os támogatást nyert a Tiszáninneni Református Egyházkerület Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon.

 

A sajtónyilvános projektnyitó rendezvényt Csomós József a Tiszáninneni Református Egyházkerület püspökének köszöntőjével indították, aki többek közt arról beszélt milyen fontos a természettudományok melletti elköteleződés. Ezt követően a Széchenyi Programiroda Észak-Magyarországi regionális igazgatója Deé András szólalt meg, és foglalta össze a pályázat valamint a megvalósításra kerülő program jelentőségét azt hangsúlyozva, hogy milyen nagy szükség van ma a természettudományos tárgyak oktatásának komplex fejlesztésére. A projekt részleteit Ábrám Tibor projektvezető, a Lévay József Református Gimnázium igazgatója mutatta be. Beszédében a projekt legfontosabb célkitűzéseire és arra is pontosan kitért, hol, milyen és mekkora laborok kerülnek kialakításra, illetve hogyan fogják ezt működtetni. A tervek szerint két darab 18-18 fő befogadására alkalmas labort, szertárt, tanári szobát, vegyszerraktárt, és várakozó helyiséget alakítanak ki, és akadálymentesítés is történik. A labor megfelelő működésének biztosításához laborvezetőt és laboránsokat alkalmaznak. A laborban tevékenykedő pedagógusok pedig továbbképzéseken vesznek részt, hogy gyarapítsák tudásbázisokat és élménydúsabb órákat tarthassanak. A rendezvényt a Kösöntyű népi együttes néptánccsoportja és citerazenekara ünnepi műsorral zárta, melyet állófogadás követett.

 

A fejlesztésektől elvárt legfontosabb eredmény, hogy a bevont általános iskolákban is emelkedik a természettudományos tárgyak oktatásának színvonala, és egyre több diák kedveli meg újra a természettudományos tárgyakat, és többen választják a természettudományos képzéseket a felsőoktatásban.